magazin
Érzékenyek, vagy éppen szemtelenek, új perspektívákat nyitnak, vagy pont a sztereotípiákra erősítenek rá, drámaiak és mélyek, vagy inkább a…
továbbmagazin
Folytatódik a nyári üzemmódba kapcsolt Doboz: senkit nem szeretnénk a napsütötte szabadból a tévé elé csábítani, de ha valaki mégis a hűvös lakást…
továbbmagazin
Április végén kritikaíró pályázatot hirdettünk, ahol arra kértünk titeket, hogy írjátok meg, hogyan hatott rátok Till Attila Tiszta szívvel című…
továbbhír
Till Attila Csicska című rövidfilmjét és a magyar részvétellel készült The other side of sleep című koprodukciót is műsorra tűzi májusban a cannes-i…
továbbhír
Svédország legnagyobb filmfesztiválja vetíti szombaton Szabó Simon első rendezését. Till Attila vígjátéka, a Pánik, a Mama és a Letűnt világ a…
továbbhír
A 62. salernói filmfesztiválon Sipos József Eszter hagyatéka című alkotása elnyerte Salerno városának díját, Közel-Kelet egyetlen A-kategóriás,…
továbbfilmhutv
A Pánik főszereplője már a főiskolán is sokat forgatott: a filmesek hamar felfigyeltek rá, hamar megszerette a kamera. "Szerencse volt, hogy hamar…
továbbfilmhutv
Till Attila első nagyjátékfilmjén telt meg először a szemlén a sajtóvetítésekre fenntartott terem. Tilla próbált küzdeni, hogy minden érdeklődő…
továbbMegérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen
Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik
Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk
a teljes dossziéA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéBalogh Brigi / Macerás ügyek