magazin
Érzékenyek, vagy éppen szemtelenek, új perspektívákat nyitnak, vagy pont a sztereotípiákra erősítenek rá, drámaiak és mélyek, vagy inkább a…
továbbmagazin
Folytatódik a nyári üzemmódba kapcsolt Doboz: senkit nem szeretnénk a napsütötte szabadból a tévé elé csábítani, de ha valaki mégis a hűvös lakást…
továbbmagazin
Április végén kritikaíró pályázatot hirdettünk, ahol arra kértünk titeket, hogy írjátok meg, hogyan hatott rátok Till Attila Tiszta szívvel című…
továbbhír
Till Attila Csicska című rövidfilmjét és a magyar részvétellel készült The other side of sleep című koprodukciót is műsorra tűzi májusban a cannes-i…
továbbhír
Svédország legnagyobb filmfesztiválja vetíti szombaton Szabó Simon első rendezését. Till Attila vígjátéka, a Pánik, a Mama és a Letűnt világ a…
továbbhír
A 62. salernói filmfesztiválon Sipos József Eszter hagyatéka című alkotása elnyerte Salerno városának díját, Közel-Kelet egyetlen A-kategóriás,…
továbbfilmhutv
A Pánik főszereplője már a főiskolán is sokat forgatott: a filmesek hamar felfigyeltek rá, hamar megszerette a kamera. "Szerencse volt, hogy hamar…
továbbfilmhutv
Till Attila első nagyjátékfilmjén telt meg először a szemlén a sajtóvetítésekre fenntartott terem. Tilla próbált küzdeni, hogy minden érdeklődő…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié